Thursday, 29 November 2012

SAHABAT :)



'' pd suatu hari kat sek0lah , se0rg murid tnye pd guru . . ketika tu
guru itu sedang mngajar tentang KASIH SAYANG . .

PELAJAR : cikgu , mcm mne kite nk pilih sahabat yg t'baik sbg
org yg pling kite p'caye ? n mcm mne jgak p'sahabatan tu nk
b'kekalan ? ?

CIKGU : 0k , , kamu ikut ape yg sy ckp . . kamu prgi jlan
ats rumput smbil pndang rumput dpan kamu . pilih yg pling
cntik tanpa men0leh ke blakang lg wlaupun skali
dan petik lah rumput yg pling cntik dan bwak ke klaz . .

apabila plajar t'sebut pulang ke klas , , tiada sehelai rumput
pun d tangan nye . .

CIKGU : knpe tiada rumput yg d pilih ?

PELAJAR : td mase sy b'jalan , sy carik rumput yg paling cntik . .
mmg ade bnyak yg cntik tp ckgu ckp petik yg pling cntik , maka sy pun
trus b'jalan ke depan sambil carik yg pling cntik tanpa men0leh
ke blakang lagi . . tp sampai d pnghujung pdang , sy xjumpe pun
yg pling cntik . mngkin ade d antara yg blakang td rumput yg pling cntik
tp ckgu ckap x b0leh t0leh ke blakang , jd xdk lah rumput yg sy b0leh petikk . .

CIKGU : yee . . itu lah jwapan nye . . makna nye , , apabila kite tlah b'jumpe
dgn sese0rg sahabat yg kite sayang , , jgn lah mencarikk yg lebih baekk n cntik dari itu .
sbb tu lah yg t'baekk :) . . ''

- ko ingt lg x , , ko pnah bg msj nie kat ak . . siap b'bentuk mms lg . .
dgn ade lagu nye . . epy sgt ak rase mase bace text ko nie . . ak ingt ko
lah mber yg pling baik yg pnah aku knal . . yelah , , bpe thun dah aku rpat
dgn ko . . mase kite rpat , kite slalu gurau2 . .
aku slalu g umah ko , , ko n fmily ko , , aku agp mcm fmily aku sndiri . .
xpnah kite gduh teruk2 . . klau ade pun dah lame dh . .
n xseteruk mcm skrg . .
mase kite rpat , , xpnah pun aku rase x epy . .
masing2 perangai gile2 . .
tmbah2 bile ade kat umah ko . . mcm2 kite gurau . .
sumpah aku epy n sumpah jugakk aku rindu semue tu . .
spanjang kite rpat , , rmai mber2 yg dh xnk sekali dgn kite . .
sbb x tahan dgn ko . . n setiap kali ade je mber yg dh xnk sekali dgn kite , ,
ak x pnah pun ikot die org . . sbb aku xnk tinggal ko . . aku thu klau aku
tgal ko , , ko msti sorg2 n aku dpat byang kan mcm mne rase
bile kite kat sek0lah tp xdk kwan2 rpat . . sbb aku pkir kan ko , , aku ttap dgn
ko . . x kire lah ape pun jd . . ko tahu rmai budak2 mengate ko , ,
kutuk2 ko . . n aku pun tahu smue tu . .
tp aku x kisah pun . . even aku bnyak trase dgn ko , ,
aku still dgn ko . . kat mne ade aku , kat situ ade ko . .
cube ko fkir knpe lpas sorg2 xnk kwan dgn ko ? ?
sbb pngai ko . . tmbah2 ko ego . tp aku x mcm tu . . biar lah pape pun
pangai ko , , aku ttap dgn ko . . aku trme smue baik n buruk ko . .
n mase kite form 3 , aku kpel dgn syah . . tiap2 hari aku nangis , ,
aku gduh dgn syah . . n bnyk kali syah curang dgn aku . . ko tahu smue tu . .
ko tahu mcm mne seksa nye aku kpel dgn syah . .
sbb smue tu aku luah kat ko . . dekat 2tahun aku kpel dgn syah . .
even syah selalu sakit kan hati aku , , curang ngn aku , , wat aku
nangis tp aku ttap dgn die . . ko tahu x sbb ape ? sbb aku btul2 syg die . .
xkn tu pun ko xleh nk fikir ? sampai lah bile kite form 5 . . sebelum pd kite exam ,
ko knal dgn syah . . aku dh mule rase xsdap hati . .
aku bkn jeles tp ko tu kwan baik aku , , aku dh agp ko
mcm adk bradik aku sndiri . .
aku xnk ko rase seksa mcm mne aku rase spnjang kpel dgn syah . .
yee , aku tahu skrg ko dgn syah juz adk bradik angkat . .
tp 1 hari nnti , , ko akn kpel dgn syah . .
aku knal sgt dgn syah tu . .
ko sgup gduh dgn aku sbb syah . .
ko sgup ckp mcm2 kat aku hnye sbb syah . .
ko sgup ptus kan p'sahabatan kite yg dh b'tahun2 ni hnye sbb
s0rg laki yg ko knal x sampai sebulan  ? ?
ko dah bnyak b'ubah . .
bile aku tgur ko , , ko ckp aku yg dh b'ubah . .
ko ttap dgn ego ko . .
n ego ko tu seolah2 makin tinggi hnye sbb syah . .
ko xnak ngalah sikit pun dgn aku . .
jjur aku kcewa dgn pngai ko skrg . .
ko ckp ko hrap kite xakn jmpe dah lpas pd nie ?
k fine . .
tu yg ko nak , , pegi lah mas ! !
sikit pun aku xhalang . .
aku dh ckup seksa dh d sbb kan ko n syahir . .
ko n syahir same je . .
korg nk org hrgai ko tp ko xhrgai org . .
skrg ko lebih plih die . .
k , , aku doa kan ko epy dgn die . .
n aku ? ? ko agp lah aku xpnah wjud dlm id0pp ko . .
aku dah cube nak bincang elok2 ngan ko , ,
aku dah cube ngalah dgn ko , ,
n aku jugakk dh cube p'tahan kan p'sahabatan kite . .
tp ko ttap same . .
xpe lah . . aku trme smue nie :'( . .
mulai drpd saat nie , , aku dh xknal lg sape
MAS AMIEZURA SHEIDA
N
MOHD SYAHIR
puass ? ckup2 lah slme nie k0rg buat aku sakit . .
k0rg xpnah nmpk slah k0rg . .
tp k0rg juz nmpk slah AKU ! !
ckup2 lah aku jtuh kan air mte aku d sbb kan k0rg selame nie . .
lpas pd nie , , aku xkn pnah jtuh kan airmte
aku sbb org yg mcm k0rg lg . .
d sbb kan syah , , aku f0bia utk caye kat laki . .
n d sbb kan ko , , aku f0bia utk caye kat MEMBER ! !
tp aku tahu msih rmai lg laki n mber yg lebih baik dari k0rg . .
n mulai drpd saat nie jgk , , aku akn buang smue knangn2 aku n ko , ,
aku n syah . .
utk t'akhir kali nye , , aku nk ucap kan bnyak2 trme kasih utk smue . .
aku hrap ko xkn buat dekat mber2 laen mcm mne ko buat dekat aku . .
n aku hrap syah xkn seksa id0pp gurlz laen mcm mne die seksa id0pp aku . .

No comments:

Post a Comment